15.8.19

The Best Apricot Marmalade Ever!!!











Αν είμαι μια φορά περήφανη για την μαρμελάδα φράουλα που φτιάχνω για αυτήν εδώ που βλέπετε είμαι χίλιες!
Βγήκε τόσο καλή που όλοι οικογενειακώς συμφωνήσαμε ότι αυτή η μαρμελάδα δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να χαραμιστεί σε γλυκά! Θα την απολάυσουμε όσο κρατήσει πάνω σε φρέσκο ψωμάκι με βουτυράκι ή ακόμα και σκέτη σαν γλυκό του κουταλιού (το αγαπημένο του γιού μου).
Και θα μου πεις εντάξει κυρά μου πως κάνεις έτσι μια μαρμελάδα είναι!
Εγώ όμως θα σου πω ότι δεν ήταν μια απλή μαρμελάδα, για μένα ήταν ένα μαγειρικό απωθημένο. Διότι φίλοι μου είχα ξανακάνει, και βγήκε μια υπέροχη σε υφή και χρώμα μαρμελάδα αλλά...ξινή και δεν την έσωζε τίποτα μετά! Έμεινε για λιγο στο ράφι του ψυγείου δίπλα στις άλλες μαρμελάδες, έτσι γιατί λυπήθηκα τον κόπο μου και μετά κατέληξε στα σκουπίδια...,στα σκουπίδια!!!
Δεν έχω χειρότερο από το να βάζεις αγάπη και κόπο για να φτιάξεις κάτι και μετά να καταλήγει στα αζήτητα! 







Και μετά ήρθε η φετινή Άνοιξη...και μαζί της έφερε το χαλάζι και τα χτυπημένα βερκοκα! Μία μέρα λοιπόν μου φέρνει ο μπαμπάς μου μία μεγάααλη σακούλα με βερίκοκα και μου λέει είναι πολύ νοστιμα, μην ξινίζεις την μούρη σου με την εμφάνισή τους. Ανοίγω λοιπόν την σακούλα και βλέπω ότι τα μισά και παραπάνω βερίκοκα είχαν πατηθεί γιατί ήταν πολυ μαλακά και ώριμα, δεν ήταν μόνο θέμα εμφάνισης...!
Για να μην τα πολυλογώ ξεκίνησα ευθύς αμέσως να ξεδιαλέγω τα βερίκοκα για να τα κάνω  μαρμελάδα.
Έτσι λοιπόν μου δόθηκε η ευκαιρία να πάρω εκδίκηση για το περσινό μαρμελαδοφιάσκο και να φτιάξω την πιο ωραία μαρμελάδα βερίκοκο!
Ακολουθεί η συνταγή που δεν είναι και κάτι τρομερό, μια απλή αναλογία φρούτου ζάχαρης, άλλα και κάποια μυστικά που τελικά με οδήγησαν στην μαρμελάδα βερίκοκο που δεν ξινίζει!






Υλικά:

1 κιλό καθαρό φρούτο (χωρίς κουκούτσια και κοτσάνια)
700 γρ. ζάχαρη
λίγο λεμόνι

Εκτέλεση:

Αφού πλύνω καλά τα βερίκοκα (διαλέγω ώριμα φρούτα), βγάζω τα κουκούτσια και καθαριζω τα σημεία που είναι χτυπημένα ή έχουν χαλάσει. Τα κόβω σε κομματάκια και τα τοποθετώ με τα 600γρ. ζάχαρης σε μία κατσαρόλα.
Τα αφήνω ένα ολόκληρο βράδυ (ή 6-7 ώρες) να βγάλουν τα ζουμιά τους.
Προσθέτω τα υπόλοιπα 100γρ. ζάχαρης σε περίπτωση που βγεί αρκετό ζουμί.
ξεκινάω να βράζω σε δυνατή φωτιά και αφού πάρει την πρώτη βράση μειώνω την θερμοκρασία για να πήξει ωράια.
Βγάζω όσο το δυνατόν περισσότερο τους αφρούς για να έχει η μαρμελάδα ωραίο χρώμα και να είναι καθαρή και διάφανη.
Βράζω σε σιγανή φωτιά για 20-25 λεπτά συνολικά.
Λίγο πριν το τέλος προσθέτω λίγο χυμό από λεμόνι.
Για να καταλάβω αν η μαρμελάδα μου έχει την υφή που προτιμώ βάζω λίγη ποσότητα σε ένα πιατάκι και μετά στο ψυγείο να κρυώσει. Αν την θέλω πιο πηχτή την βράζω λίγο ακόμα.
Την βάζω σε αποστειρωμένα βαζάκια (αφού τα πλύνω με ζεστό νερό τα βάζω στον φούρνο στους 100͒ c για 15 λεπτά) και τα γυρίζω ανάποδα για να σφραγίσουν.
Με αυτές τις αναλογίες γεμίζω δύο βάζα των 370γρ. και περισσεύει και λίγη ποσότητα για να την απολάυσουμε τις επόμενες μέρες. 


Λίγα μυστικά ακόμα:

  • Η επιτυχία της μαρμελάδας θεωρώ ότι οφείλεται αποκλειστικά στην ποικιλία του φρούτου που χρησιμοποίησα! Και αυτή είναι τα βερίκοκα μπεμπέκου. Θα τα βρείτε από τέλη Ιουνίου μέχρι και μέσα Ιουλίου.
  • Δεν χρειάστηκε να αρωματίσω με τίποτα την μαρμελάδα μου γιατί από μόνη της η συγκεκριμένη ποικιλία βγάζει υπέροχο άρωμα!
  • Ποτέ δεν βάζω χτυπημένα ή μαυρισμένα κομμάτια για μαρμελάδα, επηρεάζουν και στην γεύση και στο χρώμα της μαρμελάδας
  • Ανακατεύουμε με ξύλινη κουτάλα για να μην ρίχνει την θερμοκτασία αλλά και γιατί η μεταλλική αντιδρά με τα οξέα των φρούτων
  • Το λεμόνι περιέχει πηκτίνη και βοηθά να πήξει η μαρμελάδα μας
  • Αφού έχει γίνει η μαρμελάδα μπορείτε να την βάλετε σε βαζάκια όπως είναι με κομμάτια ή με ραβδομπλέντερ χειρός να τα πολτοποιήσετε και να έχει πιο λεία υφή. Εγώ κάνω μία παρτίδα με κομμάτια και μία χωρίς. 
  • Αν έχετε βάλει την μαρμελάδα σε αποστειρωμένα βάζα (πρέπει να είναι ζεστά και τα δύο) και την γυρίσετε ανάποδα στην ουσία κάνετε μια οικιακή κονσερβοποίηση και θεωρητικά μπορείτε να τα διατηρήσετε και εκτός ψυγείου. Ωστόσο κάτι μπορεί να μην πάει όπως το υπολογίζετε και να μην γίνει σωστά η "κονσερβοποίηση", οπότε εαν έχετε χώρο καλά θα είναι να την διατηρείτε στο ψυγείο σας. 





Πολύ θα ήθελα μες το χειμώνα να ανόιγω το βαζάκι με την μαρμελάδα και να μυρίζει καλοκαίρι αλλά με τον ρυθμό που πάμε δεν βλέπω να μας φτάνει ούτε μέχρι τον Σεπτέμβρη!
Του χρόνου θα έχω πολύ δουλεία...


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Thank you for reading